ŠAĽA. Služobné vozidlá mestskej polície sú podľa náčelníka Petra Krokavca na pokraji životnosti. Do správy o zefektívnení činnosti Mestskej polície v Šali navrhol zvážiť kúpu nových áut.
Poslankyňa Helena Psotová podporila výmenu vozového parku a myšlienku navrhla zahrnúť do rozpočtu na rok 2015.
Vozový park mesta v horšom stave?
Vo vozovom parku mestskej polície sú štyri autá. Škoda Fabia sa využíva na odchyt túlavých zvierat, Škoda Octávia z roku 2003 ako referentské vozidlo a dva Wolkswageny Golf na zásahy. Jeden z nich nedávno havaroval. Golfy sú z roku 2009, majú najazdené cez 120-tisíc kilometrov.
„Počet kilometrov nie je vysoký, ale treba zvážiť, že boli najazdené v meste, kde aj pri studenom motore sa ide do vyšších obrátok,“ povedal náčelník.
Investície na údržbu áut z roka na rok stúpajú. V roku 2012 stála údržba 1093 eur, vlani 1148 eur a do augusta tohto roka vyšla na 1288 eur. Podľa Krokavca je nutné zvážiť, či je ekonomickejšie platiť prevádzku súčasných áut, alebo radšej kúpiť nové.
„Finančné prostriedky investované do údržby, ktoré sa budú len zvyšovať, by sčasti pokryli náklady na leasingové splátky nových vozidiel,“ uviedol v materiáli, ktorý predkladal poslancom.
Podľa primátora Martina Alföldiho je vozový park mesta v ešte horšom stave ako vozový park policajtov. Škoda Superb, Oktávia a Fábia, vyrobené ešte v roku 2003, sú v súčasnosti referentskými vozidlami. „Ešte za môjho predchodcu Superb slúžil ako reprezentačné auto primátora, za môjho obdobia je to referentské vozidlo tak, ako všetky ostatné,“ povedal primátor.
Nemá výfuk, neprodukuje emisie
Dva Golfy kúpila samospráva pred piatimi rokmi na leasing za 27-tisíc eur. Takmer za rovnakú sumu sa v súčasnosti dá kúpiť elektromobil, ktorý sa netankuje, ale nabíja. Nabitie na sto kilometrov vyjde okolo 2-3 eur.
Primátor povedal, že uvažoval nad ich kúpou. O pilotnom projekte vraj rokoval už zo zástupcom súkromnej spoločnosti, ktorá iba koncom minulého roka otvorila rýchlonabíjaciu stanicu aj v Šali. Je na parkovisku hypermarketu v blízkosti kruhového objazdu.
„Zatiaľ je to pri cenách, ktoré sú, nereálne, aj keď by sme ušetrili na prevádzke, respektíve servise,“ povedal Alföldi.
Investícia do auta, ktoré neprodukuje žiadne emisie, keďže nemá výfuk, by sa v nákladoch na jeho prevádzku mala vrátiť do približne štyroch rokov. Elektromobily používalo vlani na celom Slovensku iba do desať ľudí.