Funkcia poslanca nie je o straníckom tričku

Predstavujeme kandidáta na poslanca do OcZ v Močenku, Ľudovíta Hochela.

Ľudovít Hochel.Ľudovít Hochel.

Uplynulé štyri roky ste boli poslancom obecného zastupiteľstva v Močenku a teraz kandidujete na tento post znova. Je asi na mieste otázka – prečo?

- Ak mám byť úprimný, tak musím spomenúť jeden dôležitý moment v práci nového poslanca v obecnom zastupiteľstve. Keďže som dlhé roky podnikateľom, pred štyrmi rokmi bola práca poslanca v obecnom zastupiteľstve pre mňa niečo úplne nové. Poviem pravdu – prvé dva roky som prácu a povinnosti poslanca vlastne len spoznával. Až ďalšie dva roky som už mohol samostatne rozmýšľať, v čom môžem byť naozaj nápomocný, ktorý problém ovplyvniť natoľko, aby sa riešil skôr ako tie iné. Preto si dnes, po prvých rokoch naberania skúseností, myslím, že mám čo dať poslaneckému zboru. Nie som totiž celkom spokojný s uplynulým obdobím štyroch rokov. Treba veľa zmien – hlavne v obecnom rozpočte. Som presvedčený, že rozpočet nevyjadruje to podstatné voči občanovi. Presadzujem názor, že občanovi je potrebné viac dávať pre zlepšenie jeho života v Močenku. Minimálne 30 % obecného rozpočtu by malo smerovať k investičným akciám. Po minulé roky to tak nebolo. Ďalej by som povedal, že obec je zadĺžená. Veľa akcií bolo financovaných z EÚ a časť z nich nebola vrátená od štátu. To sú hlavné myšlienky a vízie, kam by som chcel ako poslanec nasmerovať svoje snaženie a ovplyvniť práve spomínané problémy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Viete pomenovať problémy v obci, máte vízie. Prečo teda nekandidujete za starostu obce?

- Úprimne sa priznám, že moje súčasné aktivity a povinnosti spojené s podnikaním mi nedovoľujú uchádzať sa o post starostu obce. Moja firma má 40 zamestnancov, nie je jednoduché nájsť niekoho dôveryhodného a aj odborníka v oblasti pekárenského zamerania, na ktorého by som mohol hneď a bez obáv presunúť kompetencie vo firme. Moja oblasť podnikania je práca so živým materiálom, na ktorý treba neustále dohliadať, aby sa plnili záväzky voči odberateľom. V súčasnosti to jednoducho nejde. Aj keď mi manažérske zručnosti nechýbajú, dve funkcie sa na sto percent robiť nedajú. A starosta – to musí byť osoba vždy pripravená riešiť problémy, ktoré občan potrebuje. Hoci aj o polnoci alebo cez sviatok. Je to záväzok voči obci, voči voličom, ktorí vám dajú svoj hlas. Preto nekandidujem na post starostu, ale ako zvolený poslanec môžem tiež prispieť k zlepšeniu života občanov.

SkryťVypnúť reklamu

Keby ste uspeli aj v týchto komunálnych voľbách, čo by ste sa snažili riešiť ako prvé?

- V prípade zvolenia by som sa snažil ovplyvniť fakt, aby rozpočet korešpondoval s potrebami obce, aby v ňom mali svoje miesto kultúra, šport, ale aj investičné akcie a zlepšenie bývania a života občanov. Ak mám byť konkrétny, chýba tu slušná reštaurácia. Niet kam pozvať návštevu na večeru, prípadne usporiadať rodinné oslavy, alebo len tak posedieť si pri káve. Niečo také tu ozaj chýba. A rovnako obchodná vybavenosť - obchodné centrum, ktoré by som rád postavil z vlastných prostriedkov. Ale nechcem predbiehať moje plány...

Čo by ste si želali ako poslanec obecného zastupiteľstva?

- Súdržnosť s ostatnými poslancami, starostom, ale aj občanmi. Želal by som si, aby poslanci podporovali dobré nápady. Táto funkcia nie je o straníckom tričku. Myslím si, že ak nájdeme spoločnú reč, vyrieši sa veľa problémov a ľudia v obci budú mať spokojnejší a krajší život. Mne osobne ide práve o to.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Viera Rybanová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 145
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 820
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 614
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 235
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 099
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 068
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 971
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  3. Otilia Horrocks: Stop netransparentným haciendám !
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Starnutie populácie je tiché, ale rýchle. Ako investovať do sveta, kde starneme
  5. Ľuboš Vodička: Prírodovedné múzeum Viedeň, krása nielen dinosauria
  6. Jan Pražák: Jak byla Maruška za zlodějku
  7. Adriana Karvaiová: Prečo je také ľahké uveriť konšpiráciám?
  8. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 829
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 912
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 634
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 194
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 732
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 558
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 170
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 037
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  3. Otilia Horrocks: Stop netransparentným haciendám !
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Starnutie populácie je tiché, ale rýchle. Ako investovať do sveta, kde starneme
  5. Ľuboš Vodička: Prírodovedné múzeum Viedeň, krása nielen dinosauria
  6. Jan Pražák: Jak byla Maruška za zlodějku
  7. Adriana Karvaiová: Prečo je také ľahké uveriť konšpiráciám?
  8. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 829
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 912
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 634
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 194
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 732
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 558
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 170
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 037
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu