Pondelok, 2. august, 2021 | Meniny má GustávKrížovkyKrížovky

V klientskom centre vybavujeme najčastejšie veci na katastri

Za deväť mesiacov si do klientskeho centra prišlo vybaviť papierovačky 60-tisíc občanov.

V automate si navolíte, čo potrebujete riešiť a počkáte si, do akých dverí vás systém pošle.V automate si navolíte, čo potrebujete riešiť a počkáte si, do akých dverí vás systém pošle. (Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

NITRA. Ak nechcete zažiť nával ľudí vybavujúcich si úradné záležitosti, nemali by ste na klientske centrum pri Okresnom úrade v Nitre prísť v piatok ani v stredu predpoludním. Štatistiky totiž ukazujú, že tieto dve obdobia sú v centre najrušnejšie, najviac ľudí sem prichádza práve v tomto čase. Naopak, najmenej občanov si svoje úradne záležitosti prichádza vybavovať koncom pracovnej doby.

Od začiatku januára do konca septembra prišlo do klientskeho centra 60-tisíc občanov. Z nich až 46 % si potrebovalo vybaviť veci na katastri. Druhou najčastejšie využívanou agendou úradu bola cestná doprava (17 % návštev) a v tesnom odstupe na treťom mieste skončilo živnostenské podnikanie (16 % návštev). Deväť percent návštevníkov prišlo riešiť veci na dopravný inšpektorát, šesť percent vybavovalo agendu súvisiacu so starostlivosťou o životné prostredie a tri percentá riešili svoje záležitosti na pozemkovom a lesnom odbore.

Skryť Vypnúť reklamu

Klientske centrum pri Okresnom úrade Nitra je v prevádzke takmer rok. Spustili ho ako pilotný projekt v rámci vládnej reformy ESO, ktorá si dáva za cieľ zefektívnenie a sprehľadnenie verejnej správy. Ide o pracovisko, na ktorom sú k dispozícii všetky služby miestnej štátnej správy pod jednou strechou.

Hneď na prvom podlaží pri vstupe do budovy Okresného úradu na Štefánikovej ulici v Nitre tak bez zbytočného hľadania príslušných kancelárií vybavíme množstvo úradných vecí – od overovania listín a podpisov, cez živnosti až po agendy cestnej dopravy, pozemných komunikácií, životného prostredia, lesného a pozemkového úradu. Fungujú tu aj všetky služby katastra.

Centrum má 24 pracovísk pre priamy kontakt s občanmi Nitrianskeho kraja. „Na tomto pracovisku prvého kontaktu si občania môžu vybaviť agendu okresného úradu ako aj agendy špecializovaných úradov miestnej štátnej správy,“ povedala Dana Pohlodová z ministerstva vnútra.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo už má výsledky, ktoré ukazujú priemernú dobu čakania ľudí, ktoré navštívili nitrianske klientske centrum. Po zadaní agendy v rámci vyvolávacieho systému čakal občan na vybavenie najdlhšie v prípade dopravného inšpektorátu – až do 50 minút. Čakanie na všetky ostatné agendy vyšli v priemere na 7 a menej minút. Napríklad na vybavenie na pozemkovom a lesnom odbore sa čakalo v priemere iba dve minúty, na katastrálnom odbore sedem minút a na odbore živnostenského podnikania do päť minút.

Následne občan vybavil svoju požiadavku pri jednej návšteve klientskeho centra od 4 do 30 minút v závislosti od toho, akú agendu riešil. Na odbore cestnej dopravy to trvalo sedem minút, na katastrálnom odbore 9 minút, na dopravnom inšpektoráte 11 minút a na odbore štátneho občianstva pol hodinu.

Najčítanejšie na My Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  2. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  3. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  5. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  6. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  7. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  1. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  2. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  3. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  4. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  5. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  6. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  7. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  8. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  9. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  10. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 395
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 154
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 728
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 683
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 518
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 465
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 246
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 790
  9. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 2 410
  10. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 2 298
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Lucia Nováková sa uchádza o titul Miss Slovensko 2021.

Do súťaže krásy sa prihlásila sama. Už dlhší čas mala pocit, že potrebuje zmenu.


4 h
Mestské múzeum v Zlatých Moravciach.

Podľa organizátorov je expozícia svojím spracovaním zaujímavá pre detského diváka i pre laickú verejnosť.


TASR 5 h
František Rapan.

Možno aj na to bol dobrý tento môj prípad, že si začali dávať pozor, hovorí František Rapan. Na druhú operáciu sa zatiaľ neodhodlal.


5 h
Július Fujak (vpravo) pri predstavovaní novej publikácie.

Alternatívnu scénu hudobník a pedagóg približuje v novej knihe.


7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rozsudok nie je právoplatný.


1. aug

Po ťažko zraneného Milana priletel záchranársky vrtuľník, zdravotníci bojovali o jeho život viac ako hodinu.


1. aug

Slovenskom sa ženú búrky.


1. aug

Ľudia sa nestihli spamätať a prišla ďalšia povodeň.


6 h

Už ste čítali?