Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Polícia odporučila v Nitre zmerať reflexnosť modrých čiar. Radnica je proti

Reflexnosť nie je povinná, Mestské služby za ňu zaplatili. Podľa kritikov zbytočne, viditeľnosť čiar je nízka.

Modré čiary označujú platené parkovanie.Modré čiary označujú platené parkovanie. (Zdroj: (jk))

Reflexná úprava nie je povinná, Mestské služby za ňu zaplatili. Nitrania kritizujú, že viditeľnosť čiar je v noci nízka.

NITRA. Mesto nedá zmerať reflexnosť modrých čiar, ktoré od minulého roka označujú platené parkovacie miesta. Zdôvodnilo to tým, že reflexná úprava nie je podľa technických noriem potrebná, „len sa odporúča“.

Zmeranie reflexnosti odporúčal ešte v januári krajský dopravný inšpektorát.

Radnica argumentuje, že išlo iba o odporučenie, teda nie záväzný pokyn. Modré vodorovné značenie podľa nej „nemá výrazný vplyv na bezpečnosť cestnej premávky“.

Skryť Vypnúť reklamu

Mestské služby nevedia

Kritici z radov občanov poukázali, že čiary nie sú dostatočne viditeľné a spochybnili ich reflexnú úpravu. Práve jeden z nich sa v januári obrátil na dopravný inšpektorát.

Mestské služby, ktoré sú správcom komunikácií, dodnes neodpovedali na konkrétnu otázku, či sú modré čiary reflexné. Niekde podľa nich môžu byť a inde nie. S istotou by to vraj vedeli, len keby dali ich reflexnosť zmerať. No merania sa robiť nebudú, keďže tak rozhodlo mesto.

Pre zjednodušenie sme si vybrali dve konkrétne ulice -Štefánikovu a Párovskú. Firmy Lemus, ktorá čiary robila a ich reflexnú úpravu si účtovala, sme sa spýtali, či je modré značenie reflexné.

„Čiary V4 na ulici Párovská a Štefánikova trieda v bielej alebo modrej farbe boli vyhotovené v retroreflexnej úprave,“ znela odpoveď.

Skryť Vypnúť reklamu

Párovská ulica a Štefánikova trieda. Modré čiary sú podľa firmy reflexné. Foto: (jk)

Projekt neposkytli

Z Mestských služieb sme si vyžiadali projekt, na základe ktorého sa vlani robilo modré vodorovné značenie. Napísali nám, že ním „nedisponujú, projekt sa nachádza u cestného správneho orgánu“, teda mesta.

Ani tam sme ale nepochodili. Nedostali sme ani projekt, ani odpoveď na otázku, či sa v ňom spomína, že modré čiary majú byť reflexné.

„Na tieto otázky má odpovedať správca. Projekt má správca miestnych komunikácií,“ odpísali z radnice.

Opakovane sme sa teda obrátili na Mestské služby. Reakciu nám sľúbili v tomto týždni. Skutočne ju poslali, píše sa v nej: "Firma Lemus Vám dňa 17.4. 2015 zaslala e-mailom odpoveď".

Fakt, že sa mestská organizácia odvoláva na našu komunikáciu s firmou, ktorej sme navyše položili iné otázky, je zarážajúci.

Skryť Vypnúť reklamu

Je tiež zaujímavé, že Mestské služby majú prehľad o komunikácii súkromnej firmy s novinami, no nevedia, kde majú projekt, na základe ktorého pre nich táto firma mala urobiť dopravné značenie. Dodnes nám ho neposkytli.

Čísla nesedia

Po dvojtýždňovom čakaní sme sa na Mestských službách dozvedeli aspoň to, že v Nitre je údajne vyznačených 3061 metrov modrých čiar, za ktoré zaplatili 3 709,95 eura.

Hlavnej kontrolórke mesta ale Mestské služby zrejme poskytli iné číslo. Vo vyjadrení, ktoré poslala nespokojnému občanovi, sa totiž píše, že vodorovné dopravné značenie v modrej farbe je v hodnote 2 267,66 eura.

Koľko stála reflexná úprava čiar, ktorá podľa noriem nie je potrebná, správca dodnes nevyčíslil.

Merať mali v noci

O zmapovanie stavu modrých čiar požiadal Mestské služby Pavol Obertáš. Poukázal, že sú na viacerých miestach zošúchané, „a tým pádom nespĺňajú svoju funkciu“, vyjadril tiež pochybnosti o ich reflexnosti.

Odpoveď na otázku, ako je to s viditeľnosťou modrých čiar, dajú podľa krajského dopravného inšpektorátu len merania pomocou retrorefraktometra. „Posúdiť tieto hodnoty bez merania je nenáležité,“ píše sa vo vyjadrení z januára.

Dopravný inšpektorát odporučil mestu ako cestnému správnemu orgánu „preveriť hodnoty spätného odrazu predmetného značenia v noci“. Ako sme už spomenuli, preverovať sa nič nebude.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 925
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 834
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 679
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 670
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 173
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 11 689
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 452
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 379
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 669
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 393
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Nápis práve dnes odstraňujú.
Odberné miesto na nový koronavírus v Košiciach.

Celoplošné testovanie v Nitre: Prihlásilo sa už vyše päťsto dobrovoľníkov

Krajský lekár Ľubomír Ševčík hovorí, že najťažšie zrejme bude zabezpečiť dostatok zdravotníkov. Vyzýva ich, aby sa prihlásili.

Tradičné vianočné mestečko v Nitre nebude, neurobia ani klzisko na Župnom námestí

Mesto do poslednej chvíle verilo, že vianočné trhy budú. Vybralo aj predajcov.

Vlani boli mestské vianočné trhy len na Svätoplukovom námestí. Tento rok sa malo konať na troch miestach.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?