Na zimnú údržbu R1 sú pripravené tony soli

Režim zimnej údržby sa začal 1. novembra.

NITRA. Niekoľko stoviek ton soli, kamery, hliadky aj meteostanice pomôžu pri zabezpečení zimnej údržby rýchlostnej cesty R1. Režim zimnej údržby sa začal 1. novembra a potrvá do 31. marca. Cestári sa však začali pripravovať na zimu už na sklonku leta. „Robili sme údržbu a servisné prehliadky všetkých mechanizmov, pripravovali sme objednávky dodávok posypovej soli, školili sme nových operátorov zimnej údržby, ako aj pracovníkov externej firmy, ktorí nám budú k dispozícii v prípade kalamitných stavov,“ informoval Robert Kišš, hovorca spoločnosti Granvia Operation, ktorá zabezpečuje správu a prevádzku rýchlostnej cesty PR1BINA. Vlani mali cestári prvý preventívny zásah na R1 už v novembri, tento rok zatiaľ ešte zasahovať nemuseli. Zima 2014/2015 cestárov poriadne potrápila. Prejavila sa nadnormálnym množstvom zrážok, a to najmä v januári 2015. Na R1 mali 479 výjazdov a spotrebovali vyše 2 300 ton soli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V stredisku správy a údržby Selenec je centrum monitorovania dopravy, v ktorom pracovníci sledujú na displejoch výstupy z 34 kamier. Tie pokrývajú všetky križovatky a potenciálne rizikové úseky. Okrem toho je popri ceste 15 meteostaníc, ktoré poskytujú aktuálne namerané údaje ako je teplota vzduchu, vozovky, rosný bod, sila a smer vetra a podobne. „V zimnom období veľmi pozorne sledujeme vývoj počasia, aby sme boli pripravení na zásah. Okrem vlastných meteostaníc využívame aj predpovede Slovenského hydrometeorologického ústavu,“ doplnil Kišš. Hliadkovacie dodávky, ktoré monitorujú stav cesty, denne prejdú približne 500 kilometrov. Rizikovými úsekmi sú najmä mosty a časti cesty v blízkosti otvorenej krajiny, kde môže silnejší vietor naviať na vozovku sneh. „V snahe obmedziť tento jav sme na polia v blízkosti cesty rozmiestnili snehové zábrany. Platí to najmä pre úsek Beladice – Tekovské Nemce,“ hovorí Kišš. Snehové zábrany majú približne šesť kilometrov. „Možno sa to zdá málo, ale popri ceste sú aj protihlukové steny v dĺžke viac ako 32 kilometrov, ktoré tiež zabraňujú naviatiu snehu z okolitých polí na cestu,“ povedal Kišš.

SkryťVypnúť reklamu

Na zimnú údržbu rýchlostnej cesty R1 je pripravených zhruba 700 ton soli, ďalších približne 200 ton je k dispozícii pre úsek severného obchvatu Banskej Bystrice. „Dodávatelia nám počas zimy budú dovážať soľ do 24 hodín od objednávky a máme aj vlastnú výrobňu soľanky. Nepoužívame inertné posypové materiály, ako napríklad drvený kameň,“ povedal Kišš. Pre úsek Nitra, západ – Tekovské Nemce je na zimu pripravených šesť sypačov so snežnými pluhmi, dve cisterny a multifunkčné vozidlo Unimog, na ktoré sa dá tiež nasadiť snežný pluh. Do centra monitorovania dopravy môžu v prípade núdze volať vodiči na bezplatné telefónne číslo 0800 333 333. Linka je dostupná po celý rok 24 hodín denne, aj počas víkendov a sviatkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 20 939
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 451
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 630
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 404
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 897
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 232
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 696
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 527
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 910
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 395
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 529
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 515
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 110
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 147
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 786
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 910
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 395
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 529
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 515
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 110
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 147
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 786
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu