Zilinske letisko je napojene na D3 a to uplne standardnou dvojpruhovou cestou I. triedy, rovnako ako letisko Bratislavske, Kosicke alebo Popradske. Kedze letisko v Nitre ma iba travnatu drahu, povolujucu maximalnu vzletovu hmotnost 5600kg, myslim si ze bavit sa o potrebe napojenia tohto letiska na R1 je uplne bezpredmetne :)
Letisko má nadmorskú výšku 135 m, k dispozícií má trávnatú vzletovú a pristávaciu dráhu orientovanú v smere 150/330 stupňov. Dráha je dlhá cca. 1200 m a je uspôsobená pre prevádzku lietadiel do maximálnej vzletovej hmotnosti až 5600 kg.
na stranke http://www.aeroslovakia.sk/nit... je chart daneho letiska, sice nie Jeppesen ale predsa velmi slusny podklad a opat sa v nom hovori o travnatom povrchu oboch drah.
Presne tak. Je to iba dialnica ktora ide nahodou okolo Nitry. Nechapem preco to volaju obchvat... Ak niekto caka ze to odlahci dopravu v Nitre tak je to len preto ze nepouziva mozok. To je v tomto hluchonemom meste ostatne celkom caste.
64 km/h. Namiesto toho, aby som dostal odškodné, že mi to sprosté mesto postavili do cesty :( A nemtavý policajt, ktorý mi ani nedokázal dať znamenia, aby som zastal - lebo som sa neho díval, keďže som vedel, že asi nejdem 50-kou - sa ma vybral prenasledovať s majákmi, ako keby som vylúpil aspoň banku. Namiesto aby ma tou dierou bez úhony previedol ... V Bratislave už aj tak bude treba znížiť maximálnu povolenú rýchlosť na 10 km/h, lebo inak na tých výmoľoch a psychopaticky nainštalovaných kanálových poklopoch hrozí odtrhnutie nápravy :( Za Novotného síce boli rovnako otrasné cesty, ale opitosť za volantom aspoň bola poľahčujúcou okolnosťou.
R1 sa v tomto useku bude otvarat o zhruba dva mesiace. Ked chcelo mesto privadzace, tak sa malo zobudit v case pripravy projektovej dokumentacie, pred cca 5 rokmi. V tomto case sa este projekt dal ovplyvnit. Dnes je uz po vsetkom. Nitranom nezavidim lebo budu radi ak tie privadzace zacnu stavat o pat rokov, tak to bude takmer zazrak.
Selenecký privádzač bol dávno-dávno riadne naprojektovaný, schválený, pôda vykúpená/vyvlastnená a nič nebránilo jeho realizácii. http://www.ndsas.sk/rychlostne... Príprava stavby zastavená MDVRR SR. Citát zo Správy o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 - 2010: "R1 Nitra – privádzač Selenec Dokumentácia pre stavebné povolenie a dokumentácia stavebného zámeru bola dodaná dňa 21.9.2009. Územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 5.1.2010. Výstavbu privádzača s dĺžkou 2,0 km nebolo možné začať v roku 2010 z dôvodu neukončenej prípravy stavby. Nový termín začatia výstavby bude určený programom na roky 2011 – 2014. Zdroj financovania: ŠR."
Ked nic nebranilo jeho realizacii, preco este nestoji? Cely projekt je uspaty uz vyse rok a pol. Co robilo mesto pocas tohto casu? Ake rokovania s NDS vyvolali? S akym vysledkom? Lahke je zacat kritizovat 2 mesiace pred odovzdanim vlastnej R1, ze tam chyba privadzac. Lenze tento problem nie je novy a vsetci Nitrania si toto mohli lahko overit kedykolvek v minulosti. Teraz je uz neskoro a uprimne privadzace nestavane subezne s D alebo R na Slovensku nikdy neboli prioritou.
preco takto bohapusto klames ? . privadzac selenec je sice v plane SSC uz asi 10 rokov, ale neboli na neho peniaze a este minula vlada zmenila projekty a je viac menej odsudeny do stratena, kedze sa aj krizovatka s nim postavi UPLNE inak ako sa mala .. cim vlastne je nemozne tento privadzac efektivne bez dalsej extra namahy postavit ... . na prelozku I/64 su neni ani DSP ..
toto je presne slovensky styl prace. Postavit tu a teraz, ved o pol roka to zasa prebudujeme. Ked si odmyslim klasicke tunelovanie, ze za kazdu prerabku potom niekto skasne peniaze je to len nasa obycajna hlupost a kratkozrakost.
Dokaz namiesto slubov: privadzac nebude ani k Agrokomplexu. Pritom prave Agrac sposobuje dopravny kolaps v meste. Perlicka na zaver: cisto novy most cez rieku Nitra - takmer rok boli schrankove noviny plne titulkov, ako sa stavba predlzuje, ale ze aky uzasny budeme mat novy most, aj s osvetlenim. Tyzden po otvoreni palcove titulky hovoria, ze doprava cezen je problematicka. Staci sa raz previest a kazdemu je jasne, kde udelali soudruzi ze Slovenska ZASA chybu...
takze tak... Nitra je v tomto priam ukazkovy debakel.
Trochu naprsalo a ta uzasna podlaha pre pesich na moste sa im nejako samovolne likviduje. O chvilu im tam ostanu uz len sroby. Potom sa da zarobit opat vyvolenym.
Letisko má nadmorskú výšku 135 m, k dispozícií má trávnatú vzletovú a pristávaciu dráhu orientovanú v smere 150/330 stupňov. Dráha je dlhá cca. 1200 m a je uspôsobená pre prevádzku lietadiel do maximálnej vzletovej hmotnosti až 5600 kg.
na stranke http://www.aeroslovakia.sk/nit... je chart daneho letiska, sice nie Jeppesen ale predsa velmi slusny podklad a opat sa v nom hovori o travnatom povrchu oboch drah.
Na stranke http://www.cross-country-soari... je charakteristika aj chart letiska a zase je rec o travnatom povrchu.
No a na stranke http://fotografovanie.info/fot... je pomerne umelecka fotka predmetnej drahy.
Ergo, v Nitre skutocne su dve VPD s travnatym povrchom, orientovane 15/33.
Zaverom len dodam, aby si nepisal bludy ked nevies.