Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stavba obmedzuje dopravu, firma ale po večeroch nerobí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

neschopnost a zufalost

jooj a kolko takych stavieb po slovensku je. v okrese poprad a kezmarok je este zufalejsie. pred popradom je hlavna trasa rozkopana skoro dobry rok, zacalo sa robit dalej za mestom, ale tam aspon prace idu v pohode. vrbov tiez bol par mesiacov len jeden pruh a pat ludi na stavbe. a 10m most vo velkej lomnici? loool. robia uz 5 ci 6 mesiacov. o osmej tam nikto nie je, o pol piatej poobede tam nikto nie je a max. som tam naratal 4 ludi. nechapem. ak je dany rozpocet, tak to sa firme ozaj oplati? natahovat to a platit mzdy.. ci su plateni na hodinu a potom to chapem, ze si setria robotu a tuneluju. jezisi. ved na takych usekoch sa musi robit hlava nehlava, den noc! kolony su tam denne aj 3-4 km. par slovami na slovensku-neschopnost a zufalost.
 

Este si zabudol

dodat kruhovy objazd v centre mesta.
Suhlasim s Tvojim prispevkom - robi sa u nas pomaly a najma v sezone ( nech aj turisti vidia, ze sa u nas pracuje ), ale na druhej strane sa mi ziada dodat, ze by nebolo nam Slovakom na skodu ak by sme si obcas zahryzli do jazyka a trenovali si trpezlivost, ohladuplnost a zotrvanie tak trochu nad vecou. Napriklad ked sa pred nami vlecie do stupania nalozeny kamion s drevom, ktory sa neda obehnut alebo ked pani pri plateni pri pokladni zisti, ze si zabudla penazenku v aute.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Malo by sa niekde v zákonoch stanoviť že takáto firma ani štatutárny zástupcovia ktorý ju vlastnia nemôžu dostať žiadnu štátnu zákazku min 100 rokov.
 
Hodnoť

toto presne

odzrkadluje situaciu na slovensku a nie len v stavebnictve vsetci chcu vela zarobit ale nic preto nespravia len sa stazuju ... robi sa tak na 50% co presne odzrkadluje platy na SVK ...nikto nieje ochotny robit cez vikend nadcas a zamestnavatel nemoze donutit pracovnika aby nerobil cez vikend prip. nadcas
 

Zamestnavatel pracovnika nemoze nutit

ale moze ho motivovat. Taky 100% priplatok na hodinu by stacil aby ludia sami ziadali aby mohli takto robit. Ale to by pan podnikatel namal marzu 200% ale len len 150 a to by nezarobil na nove faro kazdy druhy mesiac.
 

ale ked chcem aby clovek

pracoval cez vikend a pondelok a utorok mal volno napr. tak mu hadam nebudem davat premie .... ci ?
 
Hodnoť

niekoho

to ešte prekvapuje? Nedeľa poobede, uprostred obce, nikde ani nohy, a značka max. rýchlosť 20 km/h na rovnej dlhej hlavnej ceste.. rozkopaný metrový jarok na kanalizáciu.. problém? .. :/
 
Hodnoť

preco este nemame

platenie za obmedzovanie vyuzivania verejneho priestoru?
 
Hodnoť

Ide určite o neschopnosť štátnej správy

Hlavný problém je v tom, že tak laická verejnosť ako aj tzv. odborná verejnosť ( to sú tí, ktorí sa označujú resp. ich označujú média za dopravných analytikov -expertov) nevie sa zorientovať v tom zmätku množstva súvisiacich právnych predpisov - kto má aké práva a povinnosti na úseku cestnej cestnej doprave.
Takže; podľa § 3c zákona č.135/1961 (Cestný zákon) Štátny odborný dozor nad pozemnými komunikáciami vykonávajú:
a) nad diaľnicami a cestami pre motorové vozidlá ministerstvo,
b) nad cestami I. triedy krajské úrady dopravy,
c) nad cestami II. a III. triedy obvodné úrady dopravy,
d) nad miestnymi komunikáciami a účelovými komunikáciami obce.
teda to sú tie úrady a ich úradníci, ktorí okrem iného ( majú všetkú zodpovednosť , čo sa deje na ich komunikáciách , aj za ich stav) vydávajú rozhodnutia o povolení uzávierky alebo obchádzky cesty, teda to, čo motoristickej verejnosti dennodenne strpčuje život ( väčšinou kvôli ich liknavosti, neodbornosti, neschopnosti atď). V § 7 ods. 1 citovaného zákona ako aj § 10 jeho vykonávacej vyhlášky ( 35/1984 Zb.) sa striktne určujú oprávnenia a povinnosti týchto úradov - úradníkov. Pokiaľ by si plnili svoje povinnosti riadne , odborne , pružne a ešte neviem ako, tak by sa nemohlo stať, že dve úradníčky toho istého úradu vydajú nekoordinované protichodné - zmätočné rozhodnutia o uzávierke cesty.Tieto úrady a ich úradnici majú pri žiadosti o obmedzení premávky na ceste ( uzávierka z titulu stavby , údržby, obchádzky atď. atď.) postupovať vysoko profesionálne - napr. vypracovaním štúdií, čo to bude znamenať toto obmedzenie pre lokalitu z hľadiska plynulosti cestnej premávky jej bezpečnosti, verejného a štátneho záujmu, vyžiadaním si záväzných stanovísk dotknutých orgánov a pod. A potom využívať zákonné zmocnenie - do rozhodnutia v jeho podmienkách striktne určovať striktné príkazy od kedy do kedy a za akých podmienok a zaich nedodržanie aké sankcie mu hrozia, môže byť povolené predmetné obmedzenie premávky. Čo je to za úradný postup, dávať na výber stavebníkovi, či stavbu bude vykonáťcez deň alebo aj v noci. Je úplne samozrejmé, že pre verejnosť a pre štát je najvýhodnejšie aby prácu vykonal čo najskôr , teda aby pracoval nepretržite 24 hodín na stavbe a preto mu ( stavebníkovi) treba povinne určiť a aj dátum ukončenia za použitia veľkých sankcií. Preto vo vyspelej Európe práve na Slovensku trvá nekonečne dlho výstavba ciest, takisto ich údržba , prestavba atď. Je to nesporne len a len kvôli alibizmu a neschopnosti vyššie uvedených úradov a ich úradníkov, ktorí si nevykonávajú svoje povinnosti a oprávnenia, ktoré im umožňujú príslušné zákony, nevykonávajú riadne kontrolnú, metodickú (usmernenie, pokyny školenia) a sankčnú možnosť a povinnosť vyplývajúcu im zo zákona. Pokiaľ sa toto nezmení, tak tento bordel a chaos na úseku cestnej dopravy, bude pokračovať dalej.
 
Hodnoť

 

Toto co je za clanok pani novinarka? Zavadzate ludi a uverejnujete tu slova dakeho ,,podnikatela´´ ktory o tom nic nevie.
 

 

:-) aj ten citovaný pán z Inpeku je "nejaký pán podnikateľ", alebo snáď názory vodičov a verejnosti sú menej dôležité? A v čom akože novinár zavádza, keď firma potvrdila, že večer nerobí, lebo je údajne obmedzená 17. hodinou? Skôr zavádzate vy - ste pracovníkom Inpeku?
 

 

Samozrejme že sú dvôležité,len nemam rad ked pani novinarka (očividne ma túto firmu v zuboch) nenapíše aj niečo pozitívne (napr.že sa ludia tešia že budu mať kanalizáciu alebo na ceste nevznikne jazero po každom daždi) Ide tu len o to ako to je napísané.Firma INPEK pracuje presne tak ako jej to dovolilo mesto.
A nie,niesom pracovník INPEKU, som len občan žijúci v Krškanoch
 

No moj zlaty,

minimalne rovnako ak nie viac ako ludia v DK sa tesi aj firma Inpek. (Ale to ti snad nemusim vysvetlovat, silne to vyznieva, ze si vysokym clenom firmicky.) A to, ze ich ani nehne zabrat a makat, aby cim skor ulahcili pretazenej doprave, pocituju natvrdo soferi v smere NR-NZ a opacne. Aj ja tou castou prechadzam a napriklad minuly tyzden ma tam isiel slak trafit, ked som vdaka super organizacii firmy musel v case spicky prechadzat 30 minut niekolko desiatok metrov, lebo pustali len jeden pruh. A po hodine to iste v opacnom smere. Pravdu maju vsetci ti, co tu pisu, ze v zahranici ak sa ma takto obmedzit priechodnost jedneho z hlavnych tahov, tak firmy si sakra svihnu, aby ludi neotravovali.
 

 

A to som nevedel, že pán Milan K. býva v Krškanoch. A verím, že nie ste pracovník Inpeku, keďže ste niečo viac ako nejaký pracovník :-) A myslíte si, že je pozitívne, keď sa práce v tých Krškanoch nestíhajú v termíne a uzávierka bude trvať o pár týždňov dlhšie?
 

Inpek nie je obmedzovaný,

rozhodnutia bolo vydané na žiadosť zhotoviteľa - MONSTAV Nitra pre konkrétny čas a s vylúčením nedieľ. Údaj v rozhodnutí má odporúčací charakter a je v súlade so žiadosťou.
 
Hodnoť

Jak u *******

na dvore.
 

Vsetko sedi,

az na to slovicko "jak".
To skutocne je u tych k..otov.
 
Hodnoť

 

Však to ja každom kúsku Slovenska takéto "opravy" napr. oprava mosta na začiatku Žiliny od Martina v silnej premávke tam postojíte viac ako 40min a keď tadiaľ idem vidieť akurát opierajúcich robotníkov aj to len v čase od 8 do 17tej takú opravu ako robia tam už druhý mesiac som videl spraviť v Nemecku v priebehu jedného pracovného týždňa a väčšina práce bola vykonaná v noci aby sa bolo čo najmenej obmedzení.
Ale na Slovensku je to tak dlhšia oprava znamená určite aj väčšiu cenu za tú robotu a ešte sa budeme tváriť ako kvalitne robíme a do roka bude ďalšia oprava aby si dáka spriaznená duša dobre zarobila
 
Hodnoť

Je to vsade na Slovensku

Firmy by samozejme chceli vsetky vyhravat statne zakazky, uradnici by si chceli vsetci priliat z kazdej zakazky do vrecka, ale sluzby a praca ktoru za to odvadzaju je uplna ubohost. V Banskej Bystrici robili krizovatku pri vchadzani do mesta od Brezna rok. Dohromady sa tam jedna mozno o usek 1km. A to este stale nie je kompletne hotova. Podobne to bolo pri osadzani potrubia pred par rokmi na Partizanskej ul. tiez v BB. Usek okolo 1km im trval rok ( a to mam este zo sucasnej BB este dalsie priklady, ktore sa mi uz nechce rospisovat). Ked som zil na Taiwane tak taky usek opravili z vecera do rana a nikto tam nikdy ziadneho robotnika nevidel, lebo vtedy vsetci spali ked to robili. Osadzanie potrubim na useku asi 5 km im popri 3 prudovej ceste za plnej prevadzky trval tyzden. V Cine postavia za tu istu dobu mrakodrap (aj skor).
Normalne treba robotnikov platit od vykonu a nie od hodiny.
 


Už ste čítali?