jooj a kolko takych stavieb po slovensku je. v okrese poprad a kezmarok je este zufalejsie. pred popradom je hlavna trasa rozkopana skoro dobry rok, zacalo sa robit dalej za mestom, ale tam aspon prace idu v pohode. vrbov tiez bol par mesiacov len jeden pruh a pat ludi na stavbe. a 10m most vo velkej lomnici? loool. robia uz 5 ci 6 mesiacov. o osmej tam nikto nie je, o pol piatej poobede tam nikto nie je a max. som tam naratal 4 ludi. nechapem. ak je dany rozpocet, tak to sa firme ozaj oplati? natahovat to a platit mzdy.. ci su plateni na hodinu a potom to chapem, ze si setria robotu a tuneluju. jezisi. ved na takych usekoch sa musi robit hlava nehlava, den noc! kolony su tam denne aj 3-4 km. par slovami na slovensku-neschopnost a zufalost.
dodat kruhovy objazd v centre mesta. Suhlasim s Tvojim prispevkom - robi sa u nas pomaly a najma v sezone ( nech aj turisti vidia, ze sa u nas pracuje ), ale na druhej strane sa mi ziada dodat, ze by nebolo nam Slovakom na skodu ak by sme si obcas zahryzli do jazyka a trenovali si trpezlivost, ohladuplnost a zotrvanie tak trochu nad vecou. Napriklad ked sa pred nami vlecie do stupania nalozeny kamion s drevom, ktory sa neda obehnut alebo ked pani pri plateni pri pokladni zisti, ze si zabudla penazenku v aute.
odzrkadluje situaciu na slovensku a nie len v stavebnictve vsetci chcu vela zarobit ale nic preto nespravia len sa stazuju ... robi sa tak na 50% co presne odzrkadluje platy na SVK ...nikto nieje ochotny robit cez vikend nadcas a zamestnavatel nemoze donutit pracovnika aby nerobil cez vikend prip. nadcas
ale moze ho motivovat. Taky 100% priplatok na hodinu by stacil aby ludia sami ziadali aby mohli takto robit. Ale to by pan podnikatel namal marzu 200% ale len len 150 a to by nezarobil na nove faro kazdy druhy mesiac.
to ešte prekvapuje? Nedeľa poobede, uprostred obce, nikde ani nohy, a značka max. rýchlosť 20 km/h na rovnej dlhej hlavnej ceste.. rozkopaný metrový jarok na kanalizáciu.. problém? .. :/
Hlavný problém je v tom, že tak laická verejnosť ako aj tzv. odborná verejnosť ( to sú tí, ktorí sa označujú resp. ich označujú média za dopravných analytikov -expertov) nevie sa zorientovať v tom zmätku množstva súvisiacich právnych predpisov - kto má aké práva a povinnosti na úseku cestnej cestnej doprave. Takže; podľa § 3c zákona č.135/1961 (Cestný zákon) Štátny odborný dozor nad pozemnými komunikáciami vykonávajú: a) nad diaľnicami a cestami pre motorové vozidlá ministerstvo, b) nad cestami I. triedy krajské úrady dopravy, c) nad cestami II. a III. triedy obvodné úrady dopravy, d) nad miestnymi komunikáciami a účelovými komunikáciami obce. teda to sú tie úrady a ich úradníci, ktorí okrem iného ( majú všetkú zodpovednosť , čo sa deje na ich komunikáciách , aj za ich stav) vydávajú rozhodnutia o povolení uzávierky alebo obchádzky cesty, teda to, čo motoristickej verejnosti dennodenne strpčuje život ( väčšinou kvôli ich liknavosti, neodbornosti, neschopnosti atď). V § 7 ods. 1 citovaného zákona ako aj § 10 jeho vykonávacej vyhlášky ( 35/1984 Zb.) sa striktne určujú oprávnenia a povinnosti týchto úradov - úradníkov. Pokiaľ by si plnili svoje povinnosti riadne , odborne , pružne a ešte neviem ako, tak by sa nemohlo stať, že dve úradníčky toho istého úradu vydajú nekoordinované protichodné - zmätočné rozhodnutia o uzávierke cesty.Tieto úrady a ich úradnici majú pri žiadosti o obmedzení premávky na ceste ( uzávierka z titulu stavby , údržby, obchádzky atď. atď.) postupovať vysoko profesionálne - napr. vypracovaním štúdií, čo to bude znamenať toto obmedzenie pre lokalitu z hľadiska plynulosti cestnej premávky jej bezpečnosti, verejného a štátneho záujmu, vyžiadaním si záväzných stanovísk dotknutých orgánov a pod. A potom využívať zákonné zmocnenie - do rozhodnutia v jeho podmienkách striktne určovať striktné príkazy od kedy do kedy a za akých podmienok a zaich nedodržanie aké sankcie mu hrozia, môže byť povolené predmetné obmedzenie premávky. Čo je to za úradný postup, dávať na výber stavebníkovi, či stavbu bude vykonáťcez deň alebo aj v noci. Je úplne samozrejmé, že pre verejnosť a pre štát je najvýhodnejšie aby prácu vykonal čo najskôr , teda aby pracoval nepretržite 24 hodín na stavbe a preto mu ( stavebníkovi) treba povinne určiť a aj dátum ukončenia za použitia veľkých sankcií. Preto vo vyspelej Európe práve na Slovensku trvá nekonečne dlho výstavba ciest, takisto ich údržba , prestavba atď. Je to nesporne len a len kvôli alibizmu a neschopnosti vyššie uvedených úradov a ich úradníkov, ktorí si nevykonávajú svoje povinnosti a oprávnenia, ktoré im umožňujú príslušné zákony, nevykonávajú riadne kontrolnú, metodickú (usmernenie, pokyny školenia) a sankčnú možnosť a povinnosť vyplývajúcu im zo zákona. Pokiaľ sa toto nezmení, tak tento bordel a chaos na úseku cestnej dopravy, bude pokračovať dalej.
:-) aj ten citovaný pán z Inpeku je "nejaký pán podnikateľ", alebo snáď názory vodičov a verejnosti sú menej dôležité? A v čom akože novinár zavádza, keď firma potvrdila, že večer nerobí, lebo je údajne obmedzená 17. hodinou? Skôr zavádzate vy - ste pracovníkom Inpeku?
Samozrejme že sú dvôležité,len nemam rad ked pani novinarka (očividne ma túto firmu v zuboch) nenapíše aj niečo pozitívne (napr.že sa ludia tešia že budu mať kanalizáciu alebo na ceste nevznikne jazero po každom daždi) Ide tu len o to ako to je napísané.Firma INPEK pracuje presne tak ako jej to dovolilo mesto. A nie,niesom pracovník INPEKU, som len občan žijúci v Krškanoch
minimalne rovnako ak nie viac ako ludia v DK sa tesi aj firma Inpek. (Ale to ti snad nemusim vysvetlovat, silne to vyznieva, ze si vysokym clenom firmicky.) A to, ze ich ani nehne zabrat a makat, aby cim skor ulahcili pretazenej doprave, pocituju natvrdo soferi v smere NR-NZ a opacne. Aj ja tou castou prechadzam a napriklad minuly tyzden ma tam isiel slak trafit, ked som vdaka super organizacii firmy musel v case spicky prechadzat 30 minut niekolko desiatok metrov, lebo pustali len jeden pruh. A po hodine to iste v opacnom smere. Pravdu maju vsetci ti, co tu pisu, ze v zahranici ak sa ma takto obmedzit priechodnost jedneho z hlavnych tahov, tak firmy si sakra svihnu, aby ludi neotravovali.
A to som nevedel, že pán Milan K. býva v Krškanoch. A verím, že nie ste pracovník Inpeku, keďže ste niečo viac ako nejaký pracovník :-) A myslíte si, že je pozitívne, keď sa práce v tých Krškanoch nestíhajú v termíne a uzávierka bude trvať o pár týždňov dlhšie?
rozhodnutia bolo vydané na žiadosť zhotoviteľa - MONSTAV Nitra pre konkrétny čas a s vylúčením nedieľ. Údaj v rozhodnutí má odporúčací charakter a je v súlade so žiadosťou.
Však to ja každom kúsku Slovenska takéto "opravy" napr. oprava mosta na začiatku Žiliny od Martina v silnej premávke tam postojíte viac ako 40min a keď tadiaľ idem vidieť akurát opierajúcich robotníkov aj to len v čase od 8 do 17tej takú opravu ako robia tam už druhý mesiac som videl spraviť v Nemecku v priebehu jedného pracovného týždňa a väčšina práce bola vykonaná v noci aby sa bolo čo najmenej obmedzení. Ale na Slovensku je to tak dlhšia oprava znamená určite aj väčšiu cenu za tú robotu a ešte sa budeme tváriť ako kvalitne robíme a do roka bude ďalšia oprava aby si dáka spriaznená duša dobre zarobila
Firmy by samozejme chceli vsetky vyhravat statne zakazky, uradnici by si chceli vsetci priliat z kazdej zakazky do vrecka, ale sluzby a praca ktoru za to odvadzaju je uplna ubohost. V Banskej Bystrici robili krizovatku pri vchadzani do mesta od Brezna rok. Dohromady sa tam jedna mozno o usek 1km. A to este stale nie je kompletne hotova. Podobne to bolo pri osadzani potrubia pred par rokmi na Partizanskej ul. tiez v BB. Usek okolo 1km im trval rok ( a to mam este zo sucasnej BB este dalsie priklady, ktore sa mi uz nechce rospisovat). Ked som zil na Taiwane tak taky usek opravili z vecera do rana a nikto tam nikdy ziadneho robotnika nevidel, lebo vtedy vsetci spali ked to robili. Osadzanie potrubim na useku asi 5 km im popri 3 prudovej ceste za plnej prevadzky trval tyzden. V Cine postavia za tu istu dobu mrakodrap (aj skor). Normalne treba robotnikov platit od vykonu a nie od hodiny.
neschopnost a zufalost
Este si zabudol
Suhlasim s Tvojim prispevkom - robi sa u nas pomaly a najma v sezone ( nech aj turisti vidia, ze sa u nas pracuje ), ale na druhej strane sa mi ziada dodat, ze by nebolo nam Slovakom na skodu ak by sme si obcas zahryzli do jazyka a trenovali si trpezlivost, ohladuplnost a zotrvanie tak trochu nad vecou. Napriklad ked sa pred nami vlecie do stupania nalozeny kamion s drevom, ktory sa neda obehnut alebo ked pani pri plateni pri pokladni zisti, ze si zabudla penazenku v aute.