Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cesta bude privádzať autá na R1. Jej rozšírenie ešte len plánujú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

dopravný inšpektorát by si mal prehliadnuť aj značenie na novej R1 - "PR1BINA", výjazd Čaradice. Ešte nie je ani otvorená, už je namontované zle. Diaľková návesť v uvedenej odbočke udáva smer Bratislava - Trnava, a ako najbližší exit (so šípkou) uvádza: "Nitra-juh". Pritom najbližší nasledujúci výjazd je "Zlaté Moravce" (/ Vráble)...
 
Hodnoť

Este by sa kompetentni mohli vyjadrit

aj k stave vozovky od Nitry na Levice, pretoze ta, najma v okoli Lapasa, nedosahuje kvalitou ani III. triedu. Nepamatam, ze by sa tam co i len opravoval, nie to este vymienal vacsi celok a to uz tadial jazdim dobrych 25 rokov.
 

Cesty, ktoré boli poškodené

výstavbou R1 budú postupne rekonštruované. Týka sa to aj Lapáša, hlavne toho kopčeka...
 

 

Tak to som rad, hoci si nemyslim, ze to bolo sposobene vystavbou R1-tky, ta tomu dala mozno posledny klinec. Ta cesta je jednoducho pretazena (ved z Nitry na Vrable a spat sa poriadne nedostanete nie uz iba v spicke, ale po cely pracovny den) a jej udrzba roky neadekvatna. Myslim si, ze je v daleko horsom stave ako I/65-ka.
 
Hodnoť

 

jazdím z BA do oblasti, prístupnej cez I/51 aj I/65; napriek intenzite dopravy od tohto roku dávam prednosť výlučne Zlatomoraveckej...
 
Hodnoť

Ale ta titulka...

"... posledné roky ... o vyše 27 percent"

Spojit tak nepresny udaj s tak presnym udajom v jednej vete, to je ta zdrava novinarska drzost!
 

a pomýliť si

titulok (nadpis článku) s titulkou (titulná strana) tiež
 

No vidis

A pritom som myslel podnadpis, ktory bol uverejneny na titulke :)
 
Hodnoť

Bohunova

Odkedy spravili tu nezmyselnu odbocku na pumpu a do arealu, chodim jedine cez Bohunovu ulicu. Pri odbocovani na Bohunovu sice blokujem celu kolonu od Vrabel, ale co uz. Este aj do Bratislavy to okolo cintorina vychadza rychlejsie ako sa radit v tom kratuckom pruhu pred semaformi. Neviem ci sa zodpovedne osoby niekedy boli pozriet na to co schvalili, alebo chodia tiez cez Bohunovu? Cez ten semafor nestihaju chodit auta v dvoch pruhoch len vdaka tej odbocke ktoru v clanku obhajuju...
 
Hodnoť

hmmm ...

To po otvoreni R1 okolo Nitry zrusia sucasnu cestu na Zlate Moravce?
Ved na doteraz pouzivanej ceste NR -ZM intenzita premavky po otvoreni R1 vyrazne klesne a kto nebude mat dostatok trpezlivosti, tak sa nebude musiet zdrziavat v kolone na Levickej, ale moze ist po sucasnej ceste az po niektore pripojenie na R1 za Nitrou v smere na BB a odtadial uz pokracovat po R1.
Nie je to sice az take terno, ale strata casu a nervov nebude urcite taka vyrazna, aby to dotycny nepredychal.
Napr., v Bratislave takto vyuzivam volnejsie prejazdy po cestach, ktorym sa uz pred niekolkymi rokmi odlahcilo po otvoreni dialnicneho obchvatu popri letisku.
1/3
 

Zlatomoravecku cestu

nemozu zrusit, lebo by sa nikto nedostal do Jelenca a ani do ZM. Dialnica totiz nema zjazd na ZM, ale na zlatomoravecku cestu a clovek po nej este musi prejst cca 3-4km, aby sa dostal do ZM. Krizovatka Levicka-Zlatomoravecka je pretazena uz teraz a kto nepozna bocne ulicky cez Staru Chrenovu, tak sa veru nacaka. Jednoznacne chyba z dialnice zjazd na Novozamocku.
 

 

R1 "PR1BINA" má samostatný výjazd "Zlaté Moravce" / (Vráble), asi 5 km pred hlavnou križovatkou na Zlaté Moravce na ceste I/65...
 

 

Výjazd z R1 "PR1BINA" - "Nitra-juh" prepája túto autostrádu cez II/562 na Cabaj-čáporskú aj Novozámockú (I/64)...
 

Hehe,

rad sa pozriem na kamiony v zime, ked pojdu hore/dolu Cabajskou z/na dialnicu.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

evrtak

Ty popisujes stav na Levickej ulici v smere von z NR, tu su vsak kolony len minimalne. Problemom je a aj bude prva krizovatka v NR v smere od Levic.

Riesenie odbocovania do arealu STS zo Zlatomoraveckej cesty sa mi zda dost komplikovane. Jednak podla pisaneho by nebola moznost odbocit v smere od ZM do arealu STS a jednak, ako vyriesit vyjazd z arealu STS v smere do NR na tuto cestu, kedze je tam plna ciara a prva moznost odbocit 'vlavo' je az za prvou pumpou na Vasinovu ulicu. To by znamenalo relativne komplikovany vyjazd pre tych, ktori chcu ist smerom do NR a nie von z NR (a zrejme vacsina ludi pracujucich v areali STS je prave z NR). Ak by sa odbocovalo hned z arealu STS vlavo v smere do NR, nebolo by to jednoduche, kedze auta po poslednej krizovatke v smere na ZM sa uz rozbiehaju cez 50 km/h, aj ked je tabulka konca mesta o dost dalej a samozrejme je potrebne davat pozor na auta prichadzajuce zo ZM, ktorych tiez nie je malo. Nehovoriac o tom, ze v areali STS sa toci aj pomerne dost dodaviek a kamionov.

Za o nieco vhodnejsie riesenie by som povazoval zrusenie odbocovania vlavo, tak ako je v sucasnosti (obrazok, kde je cerveny VW Passat), posunutie ostrovceka az pred pumpu na Levickej, z ktorej by sa dalo odbocit priamo do arealu, teda vjazd na pumpu by bol zaroven vjazdom do arealu (samozrejme by si to vyzadovalo upravy v okoli pumpy, v areali STS, ci blizkeho autobazaru. Na pumpu sa da odbocit aj v smere von z NR, takze by sa len rozsirila moznost vojst tymto sposobom aj do arealu STS. Tym by sa umoznilo posunut ostrovcek (ako je vidiet na foto) asi o 100 m dalej, pricom uvolneny priestor sa moze vyuzit na druhy pruh po danu krizovatku. Vystup z arealu STS by ostal rovnaky. Podobny princip je na Shellke na Chrenovskej ceste v smere od BA na ZM, kde sa da odbocit na pumpu, ale zaroven je tam zjazd aj do casti chrenovskeho sidliska, resp. k Maxu, Baumaxu, atd. Vyjazd z pumpy je opat na tu istu Chrenovsku cestu.

Toto riesenie je samozrejme len ciastkove, teoreticky by bolo mozne urobit aj spolocne riesenie s vyjazdom na cestu I/65 na ZM, tu by vsak mohol ostat len vyjazd v smere na ZM. Niektore auta / kamiony by tym nezahlcovali vystup na Levickej, ak potrebuju ist inym smerom ako na ZM (ak je mozne dopravu v areali STS takto usmernit).

Vyraznejsou pomocou by bolo odbremenenie Levickej ulici ako takej a to spojenim ulic Levicka (pre mimonitranov - smer od NR na Vrable, Levice) a Dlha (smer od NR na Janikovce, Velky Cetin, Surany az Nove Zamky) a este lepsie riesenie - Levicka -> Dlha -> Krskany (a naspat). Dlha ulica ma 2 pruhy v kazdom smere, takze rozptyl by bol znacnejsi. Bocne ulice z Levickej ulici - Bohunova a Durcanskeho budu samozrejme plnsie, tu vsak tazko predpokladat budovanie nejakych dopravnych fint, nanajvys mozno na konci ulic v smere na Dlhu urobit rozdelenie pruhov na odbocovanie vlavo / vpravo, aby sa auto vzajomne nezdrzovali, otazne je, ci to sirka tychto ulic vobec umozni (Durcanskeho asi skor, kedze pri Dlhej uz nie su rodinne domy).
 

Východ z areálu STS v smere do NR

by zostal zachovaný. Teda na Levickej aj na Zlatomoraveckej by bolo pravé odbočenie pre vjazd do areálu aj pre výjazd. Problémom by zostal len vjazd od ZM, ale tam by mohli autá ísť cez križovatku popri Baumaxe a na križovatke sa otočiť do protismeru a vrátiť sa na Zlatomoraveckú na pravý vjazd.
Je to menej komplikované, ako návrh ODI, ktorý v prípade problémov chce dať na Levickej v smere z NR zákaz odbočenia vľavo do areálu a navrhuje otáčanie áut na okružnej križovatke ne Selenci, čo je 2,6 km - teda spolu 5,2 km obchádzka a znovu nárast dopravy na Levickej v smere z Levíc.
Mám pocit, že dobré riešenie sú aj tie s napojením na Dlhú, ale to je všetko v horizonte niekoľkých rokov. To už sa naozaj oplatí zabojovať za ten privádzač!!!
 

 

ak sa mozem spytat, ste tento http://www.telecom.gov.sk/inde... pan Libiak?

potom by som mal otazocku - v clanku bolo uvadzane cislo kolko aut prejde po Levickej, ja by som sa chcel spytat ci mate toto cislo aj z Novozamockej ulice (idealne aj rok a miesto scitania) prip. kde ho vypatrat.
 

Marian Libiak

Ten vstup od ZM do arealu STS by zalezal od toho, ako daleko by sa dal od prvej krizovatky, kedze areal STS ma niekolko 100 metrov. Ak by bol dostatocne daleko, mozno by sa dal urobit odbacaci pruh smerom k STS, na druhej strane je otazka, ci je vobec potrebne z tohto smeru od ZM urobit odbacaci pruh, kedze frekvencia aut do arealu STS nie je vseobecne velmi vysoka.

To otacanie okolo cintorina a odbacanie z Levickej je vlastne aj v sucasnosti. To, co navrhoval ODI, je velmi kratkozrake, ziadne vozidlo sa nepojde otocit na Selenec, ale sa otoci pri prvej prilezitosti este na Levickej :). Miest na otacanie je tam dost aj pre kamiony.

Privadzac by bol v tejto situacii urcite najlepsie riesenie. Ak sa o privadzac dostatocne nezalobovalo este za minulej vlady, kedy bola vlada i vedenie mesta v 1 s(S)mere, tak za tejto vlady to je este menej pravdepodobne, kedze priority su uz niekde mimo NR. Bojovat sa on samozrejme oplati, aj ked realne vidim, ze sa k tomu aspon slovne politici vratia najskor pred volbami. Z tohto hladiska by prepojenie Levickej a Dlhej bolo asi realnejsie, aj ked len ciastocne riesiaci celkovy problem.
 
Hodnoť

pijánko 1/3

nechápem, že na Levickej sa má zvýšiť intenzita dopravy? Veď väčšina tranzitnej dopravy na smer BA vojde na R1 pred Nitrou a tým odlahčia Levickej ulici.
 

1 2 >

Už ste čítali?