Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na R1 upravia oplotenie, dôvodom sú kolízie so zvieratami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Tu nik nemyslí na ľudí, ani na zvieratá,
preto tu nič poriadne nefunguje. Pre ľudí na vyšších postoch totiž nie je prioritná ich služba, ale ich zárobok a moc. Rovnako je u nás zakorenené socialistické vykazovanie činnosti- to znamená, že nie je dôležité, ako vec funguje v realite, ale ide o to, aby sme na papieri a mediálne vykázali činnosť. ... Samozrejme- podchody pre zver a iné biokoridory by mali byť absolútnou samozrejmosťou, ale tu absentujú aj koridory pre ľudí. Na Slovensku je úplne bežné, že cyklista, alebo chodec nemá možnosť sa dostať z obce "A" do obce "B" ináč, ako po nebezpečnej ceste plnej kamiónov! To, že Žitný išiel, ako idiot a mal by za zabite sedieť až zčerná je jedna vec. Druhá vec je však to, že keď chce ísť otec s deťmi na bicykloch k neďalekému rybníku, tak musí ísť po ceste, kde môže natrafiť na idiota Žitného. Kde sú chodníky pre cyklistov a chodcov? Kde sú chodníky pre bezpečný pohyb najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky? V mestách to je už o trochu lepšie, sem tam už sú úseky pre cyklistov a pešie zóny, ale na dedine je chodec často úplne, ako na ostrove odrezaný od sveta a keď sa chce dostať do susednej dediny, tak musí riskovať život na úzkej ceste medzi kamiónmi. Poľné cesty sú v daždi často rozbahnené, ale hlavne družstevníci a iní "gazdovia" ich neraz aj zdevastujú a rozorú, hoci sú to niekedy aj označené turistické, či cyklistické trasy. To isté platí aj pre lesné cesty- drevo sa vyťaží, najlepšie vtedy keď je bahno, však načo čakať kým pôda vyschne, alebo zmrzne, však traktor zdolá všetko, ale potom ten tankodróm nikto nepovalcuje a neopraví. ... Treba si uvedomiť jednu vec. Na Slovensku nemá chodec umožnené svoje základné ľudské právo- bezpečne sa pohybovať po krajine. Politici myslia iba na diaľnice pre motoristov, ale vôbec ich nezaujíma, že po krajine sa už nedá chodiť peši. Ja si však myslím, že nikto sa nerodí na kolesách, že pôvodný a prirodzený pohyb je chôdza, a preto by malo byť prioritou to, aby sa chodec dostal tam kam potrebuje bez toho, aby riskoval svoj život a podstupoval ťažký stres. Prečo by sa dedinské deti nemohli bezpečne previezť na bicykloch k rybníku, alebo prečo nemôžu ísť pešo navštíviť kamaráta, ktorý žije v blízkej dedine? Mnohé obce ani nemajú chodníky a človek keď vyjde z domu, tak sa ocitne na rušnej ceste. Takto sú hlavne deti doslova väzňami v domoch a záhradách, lebo rodič decko medzi kamióny samé nepustí. ... Ps: Pamätá si niekto na geniálny kreslený film od Viktora Kubala o dvoch zajacoch, ktorí sa hrali a zrazu medzi nimi vyrástla diaľnica a oni sa nemohli dostať k sebe? Tento film bol presne o tejto téme a veľmi by som ho chcel zohnať. Ak by mi niekto poradil kde, budem mu nesmierne vďačný.
Kamen Zula Balvanenko
Balvanenko
a má na Slovensku niekto základné ľudské právo byť chránený pred tvojimi bludmi ? Kedy ti už konečne zapne, že si sa jednoducho narodil do zlého storočia ? Hádam si nemyslíš, že kvôli tvojmu bicyklu bude teraz stáť v pozore celá republika ... Veril by si, že tá tvoja pomyslená ľudská skromnosť už hraničí s megalomanstvom ?
maneser
< 1 2

veru

kedy mu uz konecne zapne, ze ma drzat hubu a krok a nekazit nam tu idylku, co tu inak vladne ...
 

re: Jozko Blazko

eném a lepšiu hovadinu by si ešte nevedel napísať ?
 

Maestro, budete sa musieť vyrovnať so

smutnou realitou, že inteligenciou, vecnosťou, objektivitou, láskavosťou, dobrotou, ani ničím iným pozitívnym sa Vašim veľacteným príspevkom nič nevyrovná. V porovnaní s Vašou prezieravou schopnosťou vystihnúť podstatu veci a dokonale pochopiť názorového oponenta, sme všetci iba úbohí amatéri. Píšte ďalej maestro a my sa budeme od Vás s obdivom učiť, ako sa vedie konštruktívna diskusia! Česť Vašej diskutérskej genialite, rétorike a hlbokej inteligencii maneser...
 

moja úcta, Kamen Zula Balvanenko

už by ste mohli vedieť, že vaše bludy a výpotky mám tam, kde chrbát stráca svoje poctivé označenie. Teraz ma už zaujalo iba jedno, a to, či si iba naivne mykáte, alebo v mene koho to skutočne tak vrele vystupujete . Skromne ďakujem za stručnú odpoveď, prípadne za vymenovanie zastupovaných subjektov. Zbytok si môžete viete čo ...
 

 

Vynikajuci prispevok, K+
 
Hodnoť

zverochody

Hm jedna vec je vybudovat zverochody a druha vec je naucit zvierata pouzivat ich.
 

Malo by sa to robiť tak,

že sa najskôr nejaký čas sledujú prirodzené migračné trasy zvierat (napr. v zime podľa stôp, v lete pozorovaním), a na miestach kde je migrácia najintenzívnejšia, sa postavia biokoridory.
 

Zver si na priechody zvykne.

Ak nie sú na diaľnici zelené mosty a priechody (čo asi nie sú) tak všetci, od projektanta až po tých, čo taký nezmysel schválil, by mali istý čas pobudnúť v base. Je to neuveriteľné, že v takom teréne plnom zveri mohli niečo také postaviť, pritom museli vedieť, že páchajú zločin na zveri aj ľuďoch - motoristoch.
 
Hodnoť

"palce" sme sa v škole neučili

"Oká majú priemer dva palce."
Táto dĺžková miera sa používa v USA, nie v strednej Európe. Mali ste to udať v centimetroch.
 
Hodnoť

minule som videl

z busu pri ceste stála srnka a len kukala na autá ktoré sa rútili povedľa nej. Aj som sa divil, že sa nesplašila, asi to už má vypozorované :D

Známy ale išiel po R1 a vbehol mu pod kolesá zajac. Zajac na franforce a chladič v kýbli.
 
Hodnoť

inde to riesia

mostami pre zver (grunbrucke/wildbrucke). mohli sme sa inspirovat. nemuseli to byt take megastavby ako robia nasi bohati susedia, stacil by nejaky zazelenany "nadchod" a zver by z radostou prechadzala tadial. pre male zvierata by uplne stacila obcasna rura pod cestou.

Okrem toho ze sa nepozabija tolko ludi je to pekne voci zvieratam ktorym sme narusili ekosystem.
 

ale naco rura

co tam po zvieratach - a napokon aj o ludoch - hlavne, ze sa to stihlo do volieb !
 

stačí sa pozrieť na rakúsku A6

Rakúšania majú na tejto krátkej spojke viac nadchodov pre zvieratá ako my na celom Slovensku na všetkých diaľniciach a rýchlostných cestách dohromady.
Pritom pri Čaradiciach je koridor divej zveri, sám som videl ako pred pár rokmi srnky vybiehali zhruba niekde medzi križovatkou Čaradice a súčasným odpočívadlom s pumpou, spôsobom, že prebiehali cez cestu v maximálnej premávke neuveriteľne zbesilou rýchlosťou. Reakcia v takej rýchlosti je v podstate skoro nemožná.
 
Hodnoť

A čo zvodidla?

Tie doplníte na chýbajúcich miestach kedy???
 
Hodnoť

Oplotenie ma vyhody aj nevyhody

Brani sice zveri dostat sa na dialnicu , ale taktiez brani zveri opustit dialnicu.
 
Hodnoť

 

nie som odbornik na vystavby dialnic .. takze po precitani clanku, mi pride dost nepochopitelne, ako sa odbornik, ktory sa zivi tou pracou nie je schopny navrhnut take riesenie, ktore sposobi co najmenej obmedzeni ? mam dojem, ze o zvierata sa uz skutocne nikto nestara .. kazdy ich berie ako potravu a nic ine.

ved aj oni maju pravo na zivot, ci chceme vyhladit cely povrch zeme .. budeme tu zit len my ludia a jest budeme kurcata plne injekcii z chovnych stanic kde v klietke 15*15cm je 5 kurcat ?
 
Hodnoť

problém..

Celý problém je v tom, že v civilizovanom svete je samozrejmosťou že pri stavbe diaľnice všetci pochopili že zver má svoje storocne koridory po ktorých migruje a prechody pre zver su štandardom... U nas je kilometer diaľnice 2x drahší a tvárime sa že zver neexistuje, alebo že to pochopí a domigruje, proste "porucime vetru desti"... Az sa nejakému vladnemu papalasovi zabije synček po zrážke s diviakom alebo jeleňom, tak sa to začne riešiť, dovtedy nikoho nebudú zaujímať materiálne školy a ľudské životy normálnych smrteľníkov...
 
Hodnoť

Ficove cesty smrti

súdruh Fico zasa staval draho a zle -
 

< 1 2

Už ste čítali?