Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nitriansky okresný úrad funguje ako banka, ľudia si zvykajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Vybaví aj nové evidenčné čísla ?

Už to nerobia policajti ?
 

 

no to ma tiež zaujíma lebo končím lízing a budem prepisovať
 

pojem "klienské" je český výraz

Prídavné meno klientske má mať krátku koncovku -e
Zrejme úradník ktorý objednával tabulu s názvom Klienské bol čech, lebo je to český výraz. Takže v Nitre máme české klientské centrum a dúfam že tam včetci dobre vedia aj po česky.
V slovenčine je slovo klientske dvojslabičné slovo, ktoré na základe pravidla o rytmickom krátení má mať po slabike s dvojhláskou krátku koncovku -e
 
Hodnoť

Odb. starostlivosti o životné prostredie

To je čo? budú aj kosiť okolo ciest? aj parky ? a zbierať odpadky? Podľa mňa by úplne postačil názov: Odbor životného prostredia - lebo tam je všetko - odpady, voda príroda, ovzdušie atď. Zase niekto pri názvoch perlil. Inak celé je to len potemkiáda. Podľa toho čo viem, zostali všade všetci, len si premenovali funkcie.
 
Hodnoť

radsej

radsej keby nejake nadbytocne urady, papierovacky ci uradnikov zrusili
je uplne jedno kde sidlia urady, ci su spolu alebo nie, podstatne je kolko byrokracie a buzeracie tam je
inak je to len take z kaluze do blata
 

 

Tak si chod vybavovať hoc i na 100 pracoviskách tepat jeden
 

 

uz je to davnejsie , ale jeden chlapik sa strasne rozculoval ,ze tiez od neho co vyzadujeme, na co to potrebujeme , ze je to zbytocna byrokracia. .. niekedy ano , niekedy nie .. videl som jednu velmi zaujimavu zmluvu ktoru si samozrejme dotycny napisali sami .. bola to na stroji napisana darovacia zmluva kde rodicia darovali synovi ci dcere to uz si nepamatam dom s pozemkami .. zmluva vyzerala asi Janko Mrkvicka narodeny xx.xx.xxxx dava synovi Ferovi Mrvickovi nar. xx.xx.xxxx dom v (vyber si lubovolnu obec) a ten ho prima. ..
Myslim ze toto, keby preslo katastrom tak je to na zaplakanie. Niektory ludia napriklad asi ty, obcas nechapu, ze nie vzdy su tie overenia potrebne pre urad, ale mali by aspon ciastocne ochranit majetok obcana, aby sa to nedalo len tak lahko vsetko sfalsovat. Kludne zrusme overene podpisy , aj notarske zabezpeky, aj rodne cisla. vlastne na co su? staci ked pride nejaky clovek a povie na urade ze on je on a tuto dava niekomu dom. ..prajem ti aby si nikdy nemal slzy v ociach ked ti( aj napriek byrokracii) niekto ukradne strechu nad hlavou.
 

ale ale

ale ale, v tv v relaciach ako palba, bolo sojho casu dost prikladov ako ludia koli byrokracii stratili svoj majetok, museli sa dlo sudit a pod
ak mi ides tvrdit, ze byrokracia znamena vacsiu ochranu majetku tak je to na smiech
isto pracujes na nejakom urade, alebo si statny zamestnanec a pozeras sa zo svojho pohladu na to
a s tou darovacou zmluvou - to si robis srandu snad... takych zdrapov si moze kto chce kde chce napisat x a nepomoze im to
skus mi radsej odpovedat preco musim x uradom a instituciam posielat rovnake veci stale dookola, preco su neni prepojene
preco sa mnohe veci nedaju vybavit cez telefon resp. elektronicky?
preco tam musi sediet uradnicka a prepisovat papierove formulare do pocitaca?
naco maju veci v papierovej a nasledne aj v elektronickej forme? preco tam nie je racionalitacia?
 

 

zacnem po poriadku:
s tou darovacou zmluvou si nerobim srandu .. vazne takto chceli prepisat majetok .. maximalne tam tusim bolo cislo listu vlastnictva vymera a druh pozemku nikde ..zrovna toto podvod nebol a starcekovia to chcely dat s potomkovi este za zivota nech potom nie su problemi pri dedictve.

prepojenie uradou sa riesi len to nie je len o spojeni kablami .. kazdy urad .. mal od vzniku pocitacov vlastne programy .. to je pozostatok roznych vypoctovych centier ktore si robili veci na mieru a uz sa od toho dost tazko upusta .. niektore veci bezia na Noveloch ine na win ine na linuxoch o databazach ani nehovorim od foxu cez dbase, sql po sap. ale suhlasim ze by to bolo ovela lepsie ..len niektore urady nemaju ani pristup k udajom inych uradov .. exporty ale z kazdeho sa musia dat urobit a nastroj do jednotneho systemu na import tiez by nebol problem rano zamestnanec pusti jeden program ..alebo ten sa moze pustit sam ved co a iba si vyberie z ponuky na akom urade pracuje alebu bude mat aktivnych niekolko ponuk kde ma pristup a ak bude si napriklad musiet overit adresu trvaleho bydliska tak si ju z tych databaz jednoducho stiahne. Len to by musel niekto mysliet v dlhodobom horizonte .. inak potom by sa kludne (hoci linux nemam nejako v laske) mohlo upustit od komercne predavanych produktov a prejst tak ako napriklad pred par dnami v jednom clanku na linuxovu platformu francuzska policia. a to je aparat s asi 80 000 pocitacmi ..lenze to uz trva ten prechod 6 rokov ... takze ak by niekto tu mysles trosku do buducnosti tak za 10 rokov by to skutocne mohlo inak fungovat a usetrilo by sa zopar stoviek milionov za rozne poplatky.
ale prepojenie plnohodnotne skutocne nie je technicky mozne.
mnohe veci cez telefon sa nedaju vybavit z viacerych dovodov .. ak si odmyslime lenivost niektorych zamestnancov, tak musime bra to uvahy ze nemame moznost si overit kto je v skutocnosti na druhej strane aparatu tak isto e-mail nie je zrovna bezpecna forma komunikacie a to ze clovek ma emailovu adresu meno.priezvysko@normalnezeemail.sk nie ej zarukov ze je to ta osoba .. to riesi ciastcne zaruceny elektronicky podpis ale povedzme si pravdu kto z fyzickych osob ho ma ? co som pocul tak za to chceli 5 kil na rok .. a tolko clovek bezny na tom urcite neusetri aby sa mu to oplatilo. no v sucasnoti teda uz je do velkej miery mozne podat veci elektronicky.
uradnicka tam sedi a prepisuje veci lebo neexistuje vymenny format naprikald obycajne .txt kde by bolo preddefinovane ako budu delene udaje a stacilo by podat kluc a naimportovalo by sa to do programu. no ako som videl zatial ludi co taketo subory robily tak ani polovica by sa nenaimportovala spravne lebo by poplietli kolonky. nechcem nikoho inteligenciu podcenovat ..len uz vazne vidim scenar ze mesto bude v kolonke pre ulicu ..ak budu z obce bez ulic tak jedny do ulice napisu znovu obec druhy nie .. to by museli byt striktne dane pravidla ako a co vyplnit. Je to realizovatelne na niektorych uradoch urcite, ale do akej miery to netusim. papiar sa pouziva aj ako dokazovy material pri znaleckych posudkoch stotoznenie podpisov a podobne .. elektroniku sa vzdy da oklamat , a niekolko rokov dozadu som videl taku zaujimavu statistiku, kde najviac pocitacovych utokov bolo prave zo strany zamestnancov. este k tej palbe .. ovela viac ludi strati majetok koli vlastnej hluposti a nie chybam uradnikov ..je pravda ze vymozitelnost prava u nas je biedna, no to ty ani ja a hlavne tu nevyriesime.
 

 

ako si to citam tych chyb si nevsimaj a interpunkcie uz vobec nie :)
 
Hodnoť

výborný nápad !

aspoň ľudia n e u v i d i a ako niektoré odbory a ich úradníci "ťažko pracujú" ....
 

Výborný nápad!

Mali by pracovať sústavne!Majú predsa pracovný pomer uzavretý na neprerušovanú pracovnú činnosť počas pracovnej doby- takže stránkové hodiny sú len na prehĺbenie problémov s vybavovaním.Svojho času-pred r.1989-si radový referent ani len nemohol na pár minút odskočiť na obed,a tak často ani neobedoval a a aj autobusové spoje nestíhal,ak sa pred záverečnou nejaký klient,tobôž namyslený súdruh pár minút pred koncom smeny objavil.Vtedy rovnako ako teraz -boli posádky samozrejme nevyvážené: na odboroch úradu,kde bolo treba pohotovo pracovať nielen hlavou,ale zároveň aj rukami a pritom byť v strehu pred jastrabím pohľadom kolegov,bol pochopiteľne len jeden zodpovedný referent na agendu 3.terajších okresov.Len jeden zodpovedný za všetko a pritom 2-3 spolupracovníci z pridružených inštitúcií,ktorých referent ani poriadne nepoznal,ale zato pre ich aktivity mu pribúdali podivné spisy,za ktoré ručil sám jeho šéf a predstavovali tabu,ak boli vytvorené za podozrivejších okolností.Zato na odboroch "samosprávnych" sa referenti aj ich šéfovia museli vopred telefonicky zo sekretariátu upozorňovať,ak im hrozila návšteva klienta zhora.Ak išlo o klienta zdola,mohol úrad navštevovať dovtedy,pokým ho to neomrzelo.Tak ako je tomu teraz - aj 10-15 rokov-podľa toho,či vie,aké má úradník tel.číslo na mobil,či trafil stránkový deň a šťastnú konšteláciu náhôd.Tá nastane len vtedy,ak väzeň sociálnej politiky,nezamestnaný občan,najlepšie bezdomovec,bez záväzkov,rodiny a pokušenia nosiť do obchodných reťazcov a bánk bankovky kryté zlatom,rovno na lavičkách alebo v unikových priestoroch bude prespávať.Ak mu to súcitný vrátnik dovolí.Lebo úradom je ľahšie deložovať občana,ktorému je upierané právo na prácu a zárobok,ako neplatiča aj s nevinnými deťmi na ulicu do mrazu ako deložovať lóže goríl.
A tu je ďalší nápad:keď sa už konečne sústredia úrady úspornejšie v primerane rozmerných a energeticky i inak lacnejších budovách, tak sa zvyšky obecného majetku majú použiť na ubytovne pre sociálne odkázaných,dôchodcov a siroty.Aj v našom mestečku by sa našlo miesta neúrekom.V každej pôvodnej i schátralej a rozostavanej obecnej budove. U nás v mestečku sa kolos ruín za 16.miliónov ide premieňať na garáže pre snobov.Namiesto toho,aby sa urobil útulok a ubytovňa.Keby v tejto stavbe bola ešte aj kaplnka,poskladalo by sa určite ochotnejšie - finančne aj fyzickými silami - na dokončenie stavby celé 6000-vé sídlisko. Určite ochotnejšie než vrchnosť,čo má len vlastné motivácie k využitiu rozpočtov a zárobku z volieb.
 
Hodnoť

 

Bulvárny nadpis... čakal som niečo iné v článku, ale ok zvykám si... :-(
 
Hodnoť

 

Celá Ficova aj kaliňákova reforma stojí za veľké h...o. V úradoch zostali všetci zamestnanci, resp. prijali nových smerákov, kopec peňazí sa použije na vyhotovenie nových pečiatok... Budú sa prerábať nové siete, nové programy, nové kancelárie, klientské centrá. Je to všetko na zaplakanie. Manželka poslanca Glendu /SMER/ bude všetkým novým úradom dodávať kancelársky materiál. Radosť žiť. Až mi začína rozum stáť, koľko blbcov žije v tejto republike. Všetci sedíme pri PC, píšeme diskusie, z ktorých si aj tak nikto nič nerobí. Treba ísť konečne do ulíc a vyšľahať tú bandu šivákov - Jahňátka, Halászovú, Richtera...........ale k tomu raz určite musí prísť.
 

reforma ESO

nie je doriesena do detailov a mnohe veci nebud fungovat tak ako su prezentovane...
A co sa tyka ludi - viem, ze viaceri boli prepusteni... udialo sa to systemom: zo zakona im bolo ponuknute nove miesto len tak aby sa dodrzal zakon, pricom vo viacerych pripadoch ponuknute miesto nezodpovedalo vzdelaniu, resp praxi zamestnanca... Takze yamestnanec bud ponuku prijal s vedomim, ze po 3mesacnej skusobnej dobe bude aj tak prepusteny, lebo nebude schopny danu pracu vykonavat a tym padom uvolnene miesto dostane znamy znameho, ktori uz bol na dane miesto v skutocnosti vyhliadnuty... V druhom pripadade zamestnanec ponuku neprijal a tym splnil podmienku na prepustenie a odstupne... A viem, ze aj taki sa nasli... Ostatne pozicie sa len premenovali......
 
Hodnoť

 

Napad to moze byt celkom dobry.. uvidime ako to bude fungovat...
 

 

V podstate takto to beží už dávnejšie v budove oproti cez cestu ( Mestský úrad ). Takže nič nové, jednoducho sa zabráni ľuďom, aby videli, čo (ne)robia úradníci.
 


Už ste čítali?