Este doplnim
"Nasa skola."
Ucit biflit sa veci na jednorazove pouzitie pri pisomke, kde sa informacia uklada do mozgu na jednom chatrnom vlakienku, s nalepkou docasne. A toto opakovat na velkom mnozstve dat je nezmyselne... Potom tu mame casto pre zivot vymazanych jednickarov, ktori si nevytvarali bazu informacii pre zivot. A pritom lokalne dokazali zvladnut enormne mnozstvo dat. A potom naopak tu mozme mat dvojkarov, ktori si ale vytvorili lepsi vztah k informacii mozno k lokalne mensiemu zvladnutemu mnozstvu ale s ukladanim pre zivot. A takto mozu prekvapit aj trojkari. Doslova vdaka urovni, ktoru si poniektori nastolia ci vytvoria takto nepekne, vymedzia priestor pre spokojne ukladanie toho co ich nejak oslovilo. Co chcem povedat, nejde o to aby nas obtieralo nejak mensie mnozstvo informacie. Obrazy videa atd. V sebe nesu daleko viac informacie, ako strohy text.. Ide o to aby sme v skole vyuzivali ten najkapacitnejsi senzor vnimania, a teda zrak, a nezneuzivali a netrapili ho tolko textom. Ale skutocnym vizualnym ohmatavanim temy, ktoru je nutne zvladnut, podliezt detail, ktory chceme memorovat a hrat sa s nim nenamahou, tak ako sa to deje pri beznej cinnosti u deti. A chodit a vnimat vsetko okolo tej jednej, uz teraz na drobne rozpitvanej informacie, ktoru chceme ulozit. Nezatazovou, ale zvedavost, a teda podtlak generujucou formou... vytvaranim mnohych vlakienok ktorymi sa informacie doslova sama prisaje a prilepi k tomu co uz vieme, a co sme uz predoslym ucenim sa, predpripravili taktiez mnohymi chapadlami aby to bolo pripravene, na vsetko nove s danou ulozenou informaciou suvisiace. (Doslova informacie ukladame v zivom a cerstvom stave, nie mrciny tesne pred poslednym vydychom) A takto vytvarame pohar, a je jedno ci sa nan pozerame ako na uz poloplny, alebo este poloprazdny, ako pri metode natlacania informacii do dietata, kde je hlava preplnena a uz objektivne nevladze. Touto hravou formou je zrazu mozog, poharom, ktory kazdou dalsou kvapkou informacie ponuka stale vacsi a vacsi priestor na dalsie a dalsie nove zvedave veci...
Nuz lenze ako by sme na take nieco presvedcili, mnohych, nie az tak uplne motivovanych ucitelov, s presvedcenim po tolkych detoch co im presli cez ruky, ze tieto deti to tak ci tak v zivote zvladnu. Teda ako presvedcit tych 40-45 a plus na iny styl, ktory by im do ich kludneho nudneho zivota plneho vanku, zaburacal pred dverami kabinetu totalnou informacnou vichricou.? V realite vas poslu do kytek a radsej spravia nejaky jednorazovy strajk za zlepsenie podmienok v slovenskom skolstve..., ako inak za deti, pre deti.